Ve snaze přilákat do Itálie zahraniční návštěvníky proměnilo tamní ministerstvo cestovního ruchu ikonu výtvarného umění z 15. století v influencerku z 21. století. Žena známá ze slavného obrazu Zrození Venuše Sandra Botticelliho se objevuje na sociálních sítích na golfovém hřišti, s různými památkami v pozadí nebo s kouskem pizzy v ruce. Nová kampaň se ale Italům vůbec nelíbí, podle kritiků působí „moderní“ Venuše jako nová Barbie a kazí italské kulturní dědictví, napsala agentura AP.
Nová kampaň „naprosto nevkusně bagatelizuje naše dědictví, když Botticelliho Venuši proměňuje v další stereotypní krásku“, stěžuje si historička umění Livia Garomersiniová, která působí v organizaci Mi Riconosci sdružující odborníky na kulturní dědictví. Massimo Moretti, profesor dějin umění z římské univerzity La Sapienza, říká, že Venuše ze sociálních sítí ponižuje krásu a tajemnost, jaká se skrývá v originálu. „Botticelli by z toho zřejmě nebyl nadšený,“ myslí si Moretti.
Odborníci na reklamu upozorňují, že přetvářet v kampaních legendární umělecké díla je ošemetné. „Čím více se snažíte předělat něco, co je historické, tím větší bouři vyvoláte,“ varuje Larry Chiagouris, uznávaný americký marketingový stratég.